Lappeenrannasta lähdettiin kohti kanavaa melko tasan kahdeltatoista. Mälkiän sulku odottikin portit avoinna. Kaikkiin kolmeen ensimmäiseen sulkuun päästiin suoraan. Vastaan tulevaa liikennettä ei ollut ollenkaan. Nuijamaalle saavuttiin jo kolmelta ja rajatarkastukset sovittiin aamu kahdeksaksi.
Mälkiän sulussa laskua alaspäin 11-12 metriä.
Sulun jälkeen matkan tekoa kanavassa.
Lokin pesiä oli matkalla Nuijamaalle taas mitä merkillisimmissä paikoissa.
Nuijamaan laiturilla pesäpaikan valinta oli aika huono hautomisrauhaa ajatellen.
Lähtöaamu Nuijamaalta oli aurinkoinen! Virallisuuksien jälkeen lähdettiin jatkamaan matkaa kahdeksan jälkeen. Sulkuihin päästiin taas suoraan, mutta kahta rahtialusta odoteltiin ja väistettiin kapeikoista. Ennen viimeistä sulkua ostettiin halpaa dieseliä tankit täyteen hintaan 70 senttiä/litra.
Merellä matkalla Santioon tuuli oli hyvin vaihtelevaa. Aluksi tuuli sivusta, mutta muuttui pikkuhiljaa vastaiseksi vaihdellen 7-17 m/s, keskituuli 9-10 m/s. Uusi isopurje ja uusi fokka toimivat loistavasti, vanha genoa pärjäsi myös hyvin. Päästiinkin purjeilla lähes Santioon asti, viimeiset kolme mailia piti mennä koneella. Ainut vastoinkäyminen lopussa oli lazy bagin kannakkeen hajoaminen. Harmillisesti uuden bagin kannakkeet olivatkin aika heikosti ommeltu.
Santiossa lazy bag korjattiin. Ikäväkseen Merja, joka ei erityisemmin korkeista paikoista pidä, joutui puosun tuolilla hakemaan ylös karanneet lazy bagin narun. Kaikki kiinnikkeet muutettiin, ettei moista bagin leviämistä toiste tapahtuisi.
Santioon...
Santiossa herättiin upeaan aamuun ja meren tuoksuun. Tuulta vain ei purjehduksen kannalta ollut ollenkaan.
Kotkaan saavutaan....
Moro!
VastaaPoistaNeuvottelin teille viikoksi paikkaa pohjoissatamasta. Tilaa olisi ja alennusta saisi..
T: Kippari Babar III
Kiitos toveri. Nyt olemmekin täällä pari viikkoa samassa satamassa.
VastaaPoistaONNEA MERJALLE....HYVÄÄ MATKAA
VastaaPoistaKiitos paljon.
Poista